Gå till innehåll
Menina
Jazz

MäRK-U

Ungdomssektionen MäRK-U arbetar för att skapa en vi-känsla bland barn och ungdomar i stallet och se till att de trivs och har det roligt tillsammans med sina kompisar. Alla barn och ungdomar upp till 26 år är med i ungdomssektionen. Ungdomssektionen har en egen styrelse som väljs varje år på ungdomssektionens egna årsmöte.

Varje termin anordnar MäRK-U olika aktiviteter, det kan vara allt från rykttävlingar och clinics, till halloween- och mellokvällar. Det är också ungdomssektionen som arrangerar julshowen varje år vid Lucia.

Håll utkik på anslagstavlan i stallet där mer information om varje aktivitet sätts upp. Se också till att följa ungdomsektionens instagramkonto @marku_backstage.

Som ung i ridsporten har du alla möjligheter att påverka! Inte bara frågor som rör barn och ungdomar, utan ambitionen är att ha unga engagerade i alla klubbens verksamheter. Skulle du vilja engagera dig i styrelsen, vara med och ordna aktiviteter eller har du någon tanke om vad klubben borde göra? Hör av dig till någon i klubbstyrelsen eller ungdomssektionen!

Du kan komma i kontakt med oss genom att maila mark.ungdomssektion@gmail.com

Publicerad: 2023-02-05

Senast uppdaterad: 2023-09-29