Mälaröarnas Ridklubb
Rolf
Milton

Mälaröarnas Ridklubb

Vi är en ideell förening grundad 1968. Vi arrangerar tävlingar, träningar och andra evenemang för våra ridsportintresserade medlemmar. Majoriteten av oss rider på Ekerö ridskolas hästar och ponnyer, men vi räknar även in privatryttare och andra hästentusiaster bland våra medlemmar.

Ridklubben äger ridhuset och utevolten och försäkrar ryttare och vår del av anläggningen. Ridskoleverksamheten drivs av Ekerö Ridskola AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på uppdrag av Mälaröarnas Ridklubb.

Klubbens syfte är att främja verksamheten på ridanläggningen och skapa förutsättningar för en bra utbildning och goda tränings- och tävlingsmöjligheter för medlemmarna. Klubben fungerar som samtalspartner mot kommun och stat, samt arbetar med praktiska frågor som lokaler, person- och fastighetsförsäkringar etc.

Välkommen som medlem till oss!

Vi är runt 400 ryttare och hästintresserade som valt Mälaröarnas Ridklubb och trivs jättebra här - hoppas att du också ska göra det!

Om du vill rida på Ekerö Ridskola eller nyttja vår anläggning så är medlemskap i MäRK obligatoriskt. Alla medlemmar omfattas av en gruppolycksfallsförsäkring Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. sluten via Svenska Ridsportförbundet. Som medlem får du även Svenska Ridsportförbundets tidning ”Häst och Ryttare” samt rätt att teckna tävlingslicens.

Du ansöker om medlemskap via Min Ridskola Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Är du ny som medlem, välj "Ekerö ridskola" och klicka sedan på "Registrera dig för medlemskap". Aktuella medlemsavgifter anges innan registrering. Medlemsavgiften betalas via faktura som skickas ut till angiven mailadress.

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2023-05-04